Zupr
Wij helpen retailers bij het ontwikkelen of versterken van hun online strategie waarbij de waarde van de fysieke winkel centraal staat. Merken ondersteunen we door online te tonen waar hun producten offline te koop zijn. De infrastructuur ondersteunt winkelgebieden om een collectieve online strategie te bewerkstelligen die consumenten in staat stelt om snel en simpel producten bij lokale winkeliers te kopen.
Als Zupr hebben we een doel en dat is ervoor zorgen dat het retaillandschap een eerlijk en gelijk speelveld wordt. Gelijke kansen voor retailers, merken en consumenten. Dat is wat ons drijft en wat bij de doorontwikkeling van onze producten en diensten de richting bepaalt.
De missie van Zupr is het versterken van de lokale economie. Onze visie is dat er een waardevolle rol voor de fysieke winkel is maar dat deze op de juiste manier moet worden ontsloten naar de consument. Daarbij hanteren wij de volgende uitgangspunten die van belang zijn om succesvol te zijn:
- De huidige consument zoekt online naar producten, daarom zorgen we er voor dat winkeliers zo makkelijk mogelijk hun locatie en producten online vindbaar kunnen maken
- Collectief optrekken als winkeliers en merken is noodzakelijk. Door een gezamenlijk aanbod aan te bieden via het Zupr-platform kunnen winkelgebieden online een vuist maken tegen grote online spelers/platformen.
- De taart moet eerlijk verdeeld zijn: waarbij de toegevoegde waarde van de winkel dus ook terugvloeit naar de winkelier (=gelijk speelveld).
- Samen staan we sterk: Als Zupr willen we niet alleen zelf gebruik maken van de data maar delen we dit graag met andere partijen

Trots op…
Warenhuis Groningen
Opzetten van het eerste online warenhuis waar lokale winkeliers hun productaanbod kunnen tonen, online orders kunnen verwerken en indien gewenst duurzaam laten bezorgen. Samen met de GCC en de gemeente Groningen heeft Zupr het concept doorontwikkeld.
Kennis van Zupr

De online meerwaarde van lokale winkels
