De winkel draait door

Soms lijkt het alsof de CLICKS alle BRICKS al verslagen hebben. Maar niets is minder waar. Sterker nog, in de winkel gebeurt hét. Wat precies? Daar kunnen mediamerken je alles over vertellen. Volgens Jos Voss en Olaf Zwijnenberg van de Rabobank, partner van DNWS, is de fysieke winkel verre van dood. “Het wordt tijd om de kracht van winkels, de sociale interactie daarbinnen en de opgedane klantervaring belangrijk te maken”.  

De kernpunten van het artikel kunnen als volgt worden samengevat:

  • Winkels kunnen een sterk mediakanaal worden voor merken en retailers kunnen hen verleiden een deel van hun marketingbudget aan winkels te besteden. De winkel kan een voor de klant onvergetelijke ervaring opleveren, vooral via de service van het personeel en de experience van de winkel. Daarmee biedt de winkel een merkexposure dat veel waardevoller is dan bijvoorbeeld een advertentie.
  • Mediabedrijven zijn een interessante partner voor retailers. Zij kunnen klanten en content toevoegen aan de propositie van de retailer, waardoor de krachtige driehoek Klanten-Content-Retail ontstaat. Deze driehoek is ook toepasbaar voor winkelgebieden.
  • In plaats van samen te werken met mediabedrijven, kunnen retailers ook de content productie in eigen hand nemen. Zij worden daarmee zelf uitgever en bouwen daar een verdienmodel omheen.

 Lees hier het hele artikel van Jos Voss en Olaf Zwijnenberg 

Delen:

Bekijk ook

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?

Terugblik Week van het Centrumgebied

De Week van het Centrumgebied was een succes! Van 5 t/m 8 februari kregen deelnemers en kennispartners tijdens 11 online sessies volop inspiratie en praktische tips over thema’s die spelen in centrumgebieden. Deelnemers en kennispartners kunnen de presentaties terugzien op Chainels.

Zet als centrumprofessional de volgende stap en neem actief deel aan Intervisie bijeenkomsten

Geschreven door intervisiebegeleider Jacqueline Brouwer-Blok. Wil je als centrumprofessional een volgende stap zetten? Doe dan actief mee aan de intervisiebijeenkomsten van CMA. Onlangs hebben enthousiaste centrumprofessionals met succes het eerste CMA-intervisietraject afgerond. Dit traject bestond uit drie eendaagse bijeenkomsten waarbij deelnemers veel hebben geleerd en waardevolle feedback hebben gekregen.