De winkel draait door

Soms lijkt het alsof de CLICKS alle BRICKS al verslagen hebben. Maar niets is minder waar. Sterker nog, in de winkel gebeurt hét. Wat precies? Daar kunnen mediamerken je alles over vertellen. Volgens Jos Voss en Olaf Zwijnenberg van de Rabobank, partner van DNWS, is de fysieke winkel verre van dood. “Het wordt tijd om de kracht van winkels, de sociale interactie daarbinnen en de opgedane klantervaring belangrijk te maken”.  

De kernpunten van het artikel kunnen als volgt worden samengevat:

  • Winkels kunnen een sterk mediakanaal worden voor merken en retailers kunnen hen verleiden een deel van hun marketingbudget aan winkels te besteden. De winkel kan een voor de klant onvergetelijke ervaring opleveren, vooral via de service van het personeel en de experience van de winkel. Daarmee biedt de winkel een merkexposure dat veel waardevoller is dan bijvoorbeeld een advertentie.
  • Mediabedrijven zijn een interessante partner voor retailers. Zij kunnen klanten en content toevoegen aan de propositie van de retailer, waardoor de krachtige driehoek Klanten-Content-Retail ontstaat. Deze driehoek is ook toepasbaar voor winkelgebieden.
  • In plaats van samen te werken met mediabedrijven, kunnen retailers ook de content productie in eigen hand nemen. Zij worden daarmee zelf uitgever en bouwen daar een verdienmodel omheen.

 Lees hier het hele artikel van Jos Voss en Olaf Zwijnenberg 

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Terugblik inspiratiesessie ‘Artificial intelligence in centrumgebieden’

Eind april organiseerden we bij DNWS de inspiratiesessie 'Artificial intelligence in centrumgebieden'. Wilco Verdoold verzorgde een inspirerende sessie en daarom delen wij graag nog wat citaten en tips: