Filters:
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/06/IMG_3820-768x1152.jpg)
Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad
Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo’n succes maken van de binnenstad.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/06/7-DE-Mercado-768x576.jpeg)
‘Ik voel mij echt een Groninger, 100%’
De binnenstad van Groningen maakt kans op het winnen van de Gouden Piramide, de tweejaarlijkse Rijksprijs voor inspirerend opdrachtgeverschap. Alle eer gaat naar de ontwikkelaars MWPO en Beauvast die twee voormalige V&D-panden transformeerden.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/06/tilburg1-768x1024.jpg)
Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024
Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.
Blog
Evenement
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/06/oldenzaal-768x768.png)
Oldenzaal: verkozen tot Leukste Gemeente van Nederland!
Oldenzaal is niet alleen de Glimlach van Twente, maar sinds kort ook officieel de Leukste Gemeente van Nederland! “We zijn onmeunig trots op deze titel,” aldus burgemeester Patrick Welman op de dag van de prijsuitreiking.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/06/Groningen-collage-768x768.jpg)
Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’
Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres ‘Groningen: stad in beweging’ plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.
Evenement
Verslag
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/05/Drie-Gezusters-Grote-Markt-Stella-Dekker-Fotografie-medium-768x512.jpg)
Groningen staat weer bovenaan
Er gebeurt veel in Groningen. De stad is in beweging. 30-31 mei is de kans om dit te ervaren. En om collega’s uit andere steden te spreken. Niet even vluchtig tussen het programma door maar tijdens het wandelen, diner en borrel. Kom ook, laat je inspireren en vergroot je netwerk. Lees meer over hoe programmamanager Paul van den Bosch graag gemeenten, centrummanagers en vastgoedeigenaren overtuigt waarom er echt niets boven Groningen gaat.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/05/AI-Sessie-AI-kan-meer-dan-taal-768x398.png)
Terugblik inspiratiesessie ‘Artificial intelligence in centrumgebieden’
Eind april organiseerden we bij DNWS de inspiratiesessie ‘Artificial intelligence in centrumgebieden’. Wilco Verdoold verzorgde een inspirerende sessie en daarom delen wij graag nog wat citaten en tips:
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/05/WhatsApp-Image-2024-03-22-at-17.15.47-1-768x576.jpeg)
Lobby voor voortzetting Impulsaanpak Winkelgebieden
De succesvolle regeling Impulsaanpak Winkelgebieden loopt bijna op zijn eind. Het is van belang dat we ook na sluiting van de laatste ronde op 21 mei doorgaan met de Impulsaanpak. Hiervoor vraagt INretail al geruime tijd met gemeenten, VNO-NCW & MKB-Nederland en DNWS aandacht voor bij de Tweede Kamer.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/05/frank2-768x512.jpg)
De tijd van ‘ouderwetse’ winkelcentrumpromotie is voorbij
Het winkelcentrum wordt weer het hart van het hele gebied en de winkelier wordt de verbindende factor. Dat is wat ons te wachten staat in de komende periode. Frank van kennispartner FanWork Druktemakers neemt ons mee.
Artikel
![](https://www.dnws.nl/wp-content/uploads/2024/05/Afbeelding1.png)
Hoe je een winkelcentrum écht onderscheidend kunt positioneren? Met leefstijlen van de bezoekers
DISCvision helpt retailers, vastgoedpartijen, overheden en ondernemers(verenigingen) de aantrekkelijkheid van ‘hun’ centrum te vergroten. Hoe? Door inzicht te geven in de interesses en voorkeuren van mensen die het centrum bezoeken en / of in het verzorgingsgebied wonen.
Artikel