Groningen verlengt openstelling Subsidieregeling Retailagenda

De provincie Groningen heeft de aanvraagperiode voor de Subsidieregeling Retailagenda provincie Groningen met één jaar verlengd tot en met 31 december 2020.

De openstelling van de subsidieregeling heeft als doel om de retailstructuur in de provincie Groningen te versterken. Onder retailstrucuur valt het geheel van winkels, horeca en commerciële dienstverlening. De regeling richt zich op de fysieke kant van de duurzame versterking van winkelgebieden. Per gebied kan de regeling worden ingezet voor verschillende doeleinden. Zoals voor het compacter maken van het winkelgebied, betere aanzichten van bedrijfspanden etc. Maar ook voor de inzet van een KIAT (Kom-in-Actie-Traject) waarbij de gemeente, ondernemers en verenigingen samen aan de slag gaan om een winkelgebied toekomstbestendig te maken. 

Aanvragen

De subsidie kan worden aangevraagd door gemeente, samenwerkingsverbanden van gemeenten of een samenwerkingsverband van ondernemers. De subsidie kan versterkt worden voor:

  • het opstellen van een regionale retailvisie;
  • het opstellen van een regionaal afgestemde retailvisie;
  • de uitvoering van een regionale retailvisie;
  • de uitvoering van een regionaal afgestemde retailvisie.

De hoogte van de subsidie bedraagt voor:

  • het opstellen van een regionale retailvisie: maximaal 50% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 30.000;
  • het opstellen van een regionaal afgestemde retailvisie: maximaal 40% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 10.000;
  • de uitvoering van een regionale retailvisie: maximaal 50% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 200.000;
  • de uitvoering van een regionaal afgestemde retailvisie: maximaal 40% van de subsidiabele kosten, tot een maximum van € 75.000.

Wil je meer informatie over wat DNWS aan praktische hulp kan bieden zoals een KIAT? Neem dan contact op met Johan Schomaker via 06 46 20 22 31, j.schomaker@dnws.nl.

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.