Maak kennis met Remco, nieuwe accountmanager bij DNWS

Vanaf september 2022 heeft DNWS een nieuwe collega: Remco Heeren. Remco volgt Carolien Beijer op als accountmanager. We stellen Remco graag aan je voor.

Wie ben je en wat is je achtergrond?

“Mijn naam is Remco Heeren. Al meer dan 25 jaar ben ik foodretailer/ondernemer en momenteel samen met mijn vrouw Sylvia alweer bijna 10 jaar eigenaar van een Albert Heijn supermarkt aan het Dillenburgplein in Ridderkerk. Daarvoor hebben we meer dan 10 jaar een Super de Boer vestiging gehad in Leimuiden. Naast het werken in en aan de supermarkt heb ik altijd brede interesse gehad voor het samenwerken binnen ondernemers- en/of winkeliersverenigingen. Daarnaast heb ik diverse bestuursfuncties gehad en ben ik momenteel voorzitter van BIZ Dillenburgplein in Ridderkerk.”

Remco Heeren

Je kent DNWS al. Kun je daar iets meer over vertellen?

“Vanuit mijn rol als voorzitter van BIZ Dillenburgplein ben ik enkele jaren geleden in aanraking gekomen met DNWS. In onze zoektocht naar hulpmiddelen om de winkeliersvereniging verder te professionaliseren kwam ik in contact met de toenmalige accountmanager Jorge van Vliet. We hebben een waardevol Kom-In-Actie-Traject gedaan samen met vastgoedpartijen en de gemeente Ridderkerk. Het heeft ons in Ridderkerk enorm geholpen om samen de schouders te zetten onder het toekomstbestendig maken van ons gedateerde winkelplein en de samenwerking en betrokkenheid tussen de ondernemers, gemeente en vastgoedeigenaren te verbeteren.

Vanaf dat moment heb ik DNWS niet meer losgelaten. Ik ben bij veel bijeenkomsten, workshops, kennisevents en congressen geweest. Daarnaast heb ik een groot netwerk opgebouwd, gekozen voor de CentrumManagement Academy opleiding en volg ik momenteel de leergang centrummanagement.”

“Met Remco als nieuwe collega hebben we een accountmanager die de taal van de ondernemer spreekt, ervaring heeft in contact met de gemeente, diverse bestuurlijke ervaringen en ervaring als voorzitter van een BIZ. Nu heeft ons accountmanagement team zowel de non-food als food achtergrond in huis, waardoor we onze retailachtergrond verder versterken.”

Wat verwacht je van jouw betrokkenheid bij DNWS?

“Ik heb erg veel zin om aan de slag te gaan als accountmanager voor DNWS. Ik kijk er dan ook naar uit om in diverse centrumgebieden in Nederland mijn opgedane kennis en ervaringen te delen met betrokkenen.

Daarnaast vind ik het geweldig om juist ook bij anderen te kijken en te leren van elkaar. Die ervaring en kennis kan ik dan weer meenemen naar het volgende project. Ik zorg graag voor beweging en de juiste verbinding tussen mensen, zodat we er met elkaar voor kunnen zorgen dat winkelgebieden transformeren naar plekken waar mensen graag blijven komen. ‘Van place to buy naar place to be’ hoor ik mijn collega’s dan zeggen en daar kan ik me goed in vinden.”

Wat zijn volgens jou positieve punten van DNWS?

“DNWS heeft veel contacten met externe partijen en met op de achtergrond INretail en het Vakcentrum staan we ijzersterk in ons werk. Positief vind ik dat we de spil in veel projecten zijn en op plaatsen komen van groot tot klein, stad of dorp, centrumgebied, wijk- of buurtwinkelcentrum en dorpskern.

Ook over de praktisch toepasbare hulpmiddelen van DNWS, zoals de DNWS Scan en het Kom-In-Actie-Traject ben ik uit eigen ervaring positief. DNWS biedt veel mogelijkheden en weet de juiste weg in retailland.”

Wat zijn je ambities met betrekking tot DNWS?

“De eerste kennismaking met collega’s was veelbelovend. Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan en de organisatie stap voor stap verder uit te bouwen. Er zijn volop kansen en ideeën genoeg. Retail is zo leuk en dynamisch en er gebeurt momenteel zo veel in onze wereld dat ik van mening ben dat we in een verandering van tijdperk leven in plaats van in een tijdperk vol veranderingen.

Stilstaan is geen optie, we leveren graag een actieve bijdrage aan de toekomst van vitale kerngebieden!”

Hoe kunnen mensen jou bereiken?

“Ik ben bereikbaar op telefoonnummer 06 – 22 24 33 13 en per e-mail via r.heeren@dnws.nl.”

Delen:

Bekijk ook

Hoe geef ik écht betekenis aan mijn data?

Data speelt een steeds grotere rol in de aansturing van winkelgebieden. Veel centrumgebieden worstelen met de vraag welke data echt van belang zijn, welke bron of leverancier ze het beste kunnen gebruiken en vooral hoe ze de data vervolgens kunnen benutten en toepassen. Anouk Mensen van onze kennispartner Analyzus neemt je mee in de mogelijkheden en hoe je hierin keuzes kunt maken.

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!

Bewonersinitiatieven essentieel voor toekomstige winkelgebieden

Het traditionele winkelcentrum maakt plaats voor een meer dynamische plek, waar zich steeds vaker bewonersinitiatieven vestigen die toegevoegde waarde bieden. Wij spraken met Frodi Fransman (Landelijk Samenwerkingsverband Actieve bewoners) over de toenemende behoefte aan gemeenschap en voorbeelden in winkelgebieden.