Onderzoek
Retail richting 2030
De uitkomsten wijzen het uit: voor de consument wordt alles nog leuker, gemakkelijker en relevanter. Dat toont het DNA-model (Drivers, Needs en Acces) dat INretail introduceert.

Macro veranderingen leiden tot twaalf belangrijke shifts en nieuwe behoeften bij consumenten. Dat biedt fascinerende perspectieven voor de retail. En volop kansen, steeds opnieuw en steeds sneller. Ondernemers kunnen een enorm potentieel aanboren en innovatieve retailconcepten lanceren. Retail rules! De spelregels en het speelveld groeien mee. Als ondernemer moet je van vele markten thuis zijn en winkelgebieden moeten meebewegen in deze nieuwe flow.
Bekijk ook

DNWS: de kracht van een netwerk
DNWS speelt een belangrijke rol in het versterken van centrumgebieden. Denk bijvoorbeeld aan de netwerkactiviteiten, kennis en inzichten die DNWS bij elkaar brengt en deelt, praktische tips én het openstellen van een uitgebreid netwerk van experts. Enkele van onze deelnemers laten zien hoe dat in de praktijk werkt.

Nieuwjaarsbijeenkomst voor centrummanagers bij brancheorganisatie het Vakcentrum
Vrijdag 10 januari jl. vond een nieuwjaarsbijeenkomst voor centrummanagers plaats op kantoor bij brancheorganisatie Vakcentrum in Woerden. Aanwezig waren, onder anderen, centrummanagers, zelfstandig supermarktondernemer en Vakcentrumlid Giel Smit, medewerkers van DNWS en het Vakcentrum. Doel van de bijeenkomst was om centrummanagers kennis te laten maken met het Vakcentrum.

Praktijklessen uit de Impulsaanpak Winkelgebieden
De 100 miljoen euro uit de Impulsaanpak Winkelgebieden is toegekend aan 42 projecten in binnensteden. Maar wat komt er kijken bij de uitvoering? Mischa de Gier (DNWS-kennispartner BRDG Advies) deelt tijdens de Week van het Centrumgebied zijn ervaringen van onder andere Winschoten. Wat je nog meer kunt verwachten? Mischa geeft je alvast een tipje van de sluier.