Onderzoek
Retail richting 2030
De uitkomsten wijzen het uit: voor de consument wordt alles nog leuker, gemakkelijker en relevanter. Dat toont het DNA-model (Drivers, Needs en Acces) dat INretail introduceert.

Macro veranderingen leiden tot twaalf belangrijke shifts en nieuwe behoeften bij consumenten. Dat biedt fascinerende perspectieven voor de retail. En volop kansen, steeds opnieuw en steeds sneller. Ondernemers kunnen een enorm potentieel aanboren en innovatieve retailconcepten lanceren. Retail rules! De spelregels en het speelveld groeien mee. Als ondernemer moet je van vele markten thuis zijn en winkelgebieden moeten meebewegen in deze nieuwe flow.
Bekijk ook
De Binnenstad 2040: Jazeker, de Hypotheker!
Zowel Parijs als Stockholm maken duidelijk dat een binnenstad bij uitstek de plaats is die de drijvende kracht van de stad weerspiegelt en symboliseert. Het is meer dan een geografisch en economisch hart van een stad of regio. Het is het visitekaartje, de multiplier, het kruispunt van wegen in letterlijke en figuurlijke zin. Zulke kern-proposities zijn echter haast nooit het uitgangspunt in binnenstadsdebatten. Lees de column van Oedsen Boersma van DNWS-kennispartner SITE Urban Development.
Stadspartners over de binnenstad van Leiden
In de podcastserie ‘Stadspartners’ gaat Rupert Parker Brady (aanjager in binnensteden en jurylid van de verkiezing Meest Inspirerende Binnenstad van Nederland) in gesprek met smaakmakers en spelbepalers die de ambitie en het geloof hebben om hun binnenstad mooier te maken.
Het centrum van Tegelen is klei indrukwekkend!
Tegelen is het dörp van de Pannekletsers. Afgelopen jaren is hier 'klei hard' gewerkt aan een aantrekkelijker centrum, waarbij de Tegelse identiteit zichtbaar is gemaakt tot in de kleinste details. De nieuwe inrichting verwijst naar de (grof)keramische industrie waarmee Tegelen groot is geworden. Inwoners zijn weer trots op ‘hun’ centrum.