Zupr: nieuwe kennispartner van DNWS

Steeds meer mensen weten winkels online te vinden om zich te oriënteren op een aankoop”, aldus Tessa. “Zowel voor oriëntatie als voor verkoop is het online nog belangijker geworden gedurende de corona pandemie. Ook zien we bij DNWS dat consumenten momenteel graag de lokale ondernemer steunen en graag bij hen kopen. Hier ligt een kans voor winkelgebieden om een extra service te bieden aan haar bezoekers.”

Lusan: “Juist tijdens de corona pandemie willen we met elkaar lokale economieën versterken. Zupr is een jong bedrijf waar nu al 4 jaar hard gebouwd wordt aan het Zupr platform en de bijbehorende infrastructuur. Als Zupr hebben we één doel en dat is om te zorgen dat elke retailer en elk merk, groot of klein, dezelfde kansen krijgt. Wij vinden dat er een waardevolle rol voor de fysieke winkel is, maar dat deze op de juiste manier moet worden ontsloten naar de consument. De eerste stap is dat het assortiment van elke winkel online zichtbaar en vindbaar is voor de consument. Dat is waar we dagelijks mee bezig zijn en wat richting geeft aan onze productontwikkeling.”

Samenwerking tussen Zupr en DNWS

Bij DNWS vinden we het belangrijk dat een kennispartner meedenkt met het weerbaar en toekomstbestendig maken van winkelgebieden. “Zupr speelt hier goed op in door mee te denken over extra diensten die je als winkelgebied en stad kan aanbieden om de relevantie van lokaal kopen te verhogen. Door de kennis en ervaringen die zij op doen met het digitaliseren op lokaal niveau te delen met onze deelnemers, krijgen deze meer inzicht in de online mogelijkheden van winkelgebieden. Zo kan elk winkelgebied zijn eigen online strategie vormgeven.”

Lusan volgt: “De missie van DNWS past als ‘de spreekwoordelijke jas’ voor Zupr. Het tij keren voor de fysieke winkel is ook wat ons beweegt. Het delen van onze eigen ervaring/kennis daarin met anderen en ook weer leren van andere aangesloten (kennis)partners is waarom wij ons graag verbinden aan DNWS.” “We kijken uit naar inspirerende momenten waarop we kennis kunnen uitwisselen met verschillende stakeholders in het netwerk van DNWS.

Voor sommige ondernemers is het een grote stap om online te gaan. Zoals in dit artikel aangegeven door Zupr is de eerste stap om te starten met het online zichtbaar en vindbaar maken van het assortiment. In de publicatie ‘Smart Distributie & Buy Local’ staan de kansen, valkuilen en voorwaarden voor een succesvol online platform beschreven. Bekijk hieronder de publicatie.

Delen:

Bekijk ook

Overzicht provinciale subsidieregelingen

Provincies vinden steeds meer hun rol om gemeenten bij te staan bij het verbeteren van binnensteden, dorpen en (perifere) winkelgebieden door het bieden van kennis en middelen. DNWS heeft een overzicht gemaakt van de beschikbare subsidieregelingen per provincie.

Hoe Utrecht de leegstand aanpakt

Van alle grote binnensteden in Nederland draait het centrum van Utrecht het beste. De gemeente, die dit jaar 900 jaar stadsrechten viert, bouwt schouder aan schouder met centrummanagement en vastgoedeigenaren met succes aan de transformatie en bestrijding van de leegstand. Emiel Fonville, senior (beleids)adviseur Ontwikkelorganisatie Ruimte, Wonen en Economie Gemeente Utrecht, weet er alles van.

Groningen City Club zet in op digitale ondernemers

Om retailondernemers in de gemeente Groningen op weg te helpen bij verdere digitalisering van hun bedrijfsvoering heeft Groningen City Club digitaliseringstrajecten gelanceerd, waarbij ondernemers (financiële) ondersteuning krijgen.