Zupr: nieuwe kennispartner van DNWS

Steeds meer mensen weten winkels online te vinden om zich te oriënteren op een aankoop”, aldus Tessa. “Zowel voor oriëntatie als voor verkoop is het online nog belangijker geworden gedurende de corona pandemie. Ook zien we bij DNWS dat consumenten momenteel graag de lokale ondernemer steunen en graag bij hen kopen. Hier ligt een kans voor winkelgebieden om een extra service te bieden aan haar bezoekers.”

Lusan: “Juist tijdens de corona pandemie willen we met elkaar lokale economieën versterken. Zupr is een jong bedrijf waar nu al 4 jaar hard gebouwd wordt aan het Zupr platform en de bijbehorende infrastructuur. Als Zupr hebben we één doel en dat is om te zorgen dat elke retailer en elk merk, groot of klein, dezelfde kansen krijgt. Wij vinden dat er een waardevolle rol voor de fysieke winkel is, maar dat deze op de juiste manier moet worden ontsloten naar de consument. De eerste stap is dat het assortiment van elke winkel online zichtbaar en vindbaar is voor de consument. Dat is waar we dagelijks mee bezig zijn en wat richting geeft aan onze productontwikkeling.”

Samenwerking tussen Zupr en DNWS

Bij DNWS vinden we het belangrijk dat een kennispartner meedenkt met het weerbaar en toekomstbestendig maken van winkelgebieden. “Zupr speelt hier goed op in door mee te denken over extra diensten die je als winkelgebied en stad kan aanbieden om de relevantie van lokaal kopen te verhogen. Door de kennis en ervaringen die zij op doen met het digitaliseren op lokaal niveau te delen met onze deelnemers, krijgen deze meer inzicht in de online mogelijkheden van winkelgebieden. Zo kan elk winkelgebied zijn eigen online strategie vormgeven.”

Lusan volgt: “De missie van DNWS past als ‘de spreekwoordelijke jas’ voor Zupr. Het tij keren voor de fysieke winkel is ook wat ons beweegt. Het delen van onze eigen ervaring/kennis daarin met anderen en ook weer leren van andere aangesloten (kennis)partners is waarom wij ons graag verbinden aan DNWS.” “We kijken uit naar inspirerende momenten waarop we kennis kunnen uitwisselen met verschillende stakeholders in het netwerk van DNWS.

Voor sommige ondernemers is het een grote stap om online te gaan. Zoals in dit artikel aangegeven door Zupr is de eerste stap om te starten met het online zichtbaar en vindbaar maken van het assortiment. In de publicatie ‘Smart Distributie & Buy Local’ staan de kansen, valkuilen en voorwaarden voor een succesvol online platform beschreven. Bekijk hieronder de publicatie.

Delen:

Bekijk ook

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?

Terugblik Week van het Centrumgebied

De Week van het Centrumgebied was een succes! Van 5 t/m 8 februari kregen deelnemers en kennispartners tijdens 11 online sessies volop inspiratie en praktische tips over thema’s die spelen in centrumgebieden. Deelnemers en kennispartners kunnen de presentaties terugzien op Chainels.

Zet als centrumprofessional de volgende stap en neem actief deel aan Intervisie bijeenkomsten

Geschreven door intervisiebegeleider Jacqueline Brouwer-Blok. Wil je als centrumprofessional een volgende stap zetten? Doe dan actief mee aan de intervisiebijeenkomsten van CMA. Onlangs hebben enthousiaste centrumprofessionals met succes het eerste CMA-intervisietraject afgerond. Dit traject bestond uit drie eendaagse bijeenkomsten waarbij deelnemers veel hebben geleerd en waardevolle feedback hebben gekregen.