Zupr: nieuwe kennispartner van DNWS

Steeds meer mensen weten winkels online te vinden om zich te oriënteren op een aankoop”, aldus Tessa. “Zowel voor oriëntatie als voor verkoop is het online nog belangijker geworden gedurende de corona pandemie. Ook zien we bij DNWS dat consumenten momenteel graag de lokale ondernemer steunen en graag bij hen kopen. Hier ligt een kans voor winkelgebieden om een extra service te bieden aan haar bezoekers.”

Lusan: “Juist tijdens de corona pandemie willen we met elkaar lokale economieën versterken. Zupr is een jong bedrijf waar nu al 4 jaar hard gebouwd wordt aan het Zupr platform en de bijbehorende infrastructuur. Als Zupr hebben we één doel en dat is om te zorgen dat elke retailer en elk merk, groot of klein, dezelfde kansen krijgt. Wij vinden dat er een waardevolle rol voor de fysieke winkel is, maar dat deze op de juiste manier moet worden ontsloten naar de consument. De eerste stap is dat het assortiment van elke winkel online zichtbaar en vindbaar is voor de consument. Dat is waar we dagelijks mee bezig zijn en wat richting geeft aan onze productontwikkeling.”

Samenwerking tussen Zupr en DNWS

Bij DNWS vinden we het belangrijk dat een kennispartner meedenkt met het weerbaar en toekomstbestendig maken van winkelgebieden. “Zupr speelt hier goed op in door mee te denken over extra diensten die je als winkelgebied en stad kan aanbieden om de relevantie van lokaal kopen te verhogen. Door de kennis en ervaringen die zij op doen met het digitaliseren op lokaal niveau te delen met onze deelnemers, krijgen deze meer inzicht in de online mogelijkheden van winkelgebieden. Zo kan elk winkelgebied zijn eigen online strategie vormgeven.”

Lusan volgt: “De missie van DNWS past als ‘de spreekwoordelijke jas’ voor Zupr. Het tij keren voor de fysieke winkel is ook wat ons beweegt. Het delen van onze eigen ervaring/kennis daarin met anderen en ook weer leren van andere aangesloten (kennis)partners is waarom wij ons graag verbinden aan DNWS.” “We kijken uit naar inspirerende momenten waarop we kennis kunnen uitwisselen met verschillende stakeholders in het netwerk van DNWS.

Voor sommige ondernemers is het een grote stap om online te gaan. Zoals in dit artikel aangegeven door Zupr is de eerste stap om te starten met het online zichtbaar en vindbaar maken van het assortiment. In de publicatie ‘Smart Distributie & Buy Local’ staan de kansen, valkuilen en voorwaarden voor een succesvol online platform beschreven. Bekijk hieronder de publicatie.

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Terugblik inspiratiesessie ‘Artificial intelligence in centrumgebieden’

Eind april organiseerden we bij DNWS de inspiratiesessie 'Artificial intelligence in centrumgebieden'. Wilco Verdoold verzorgde een inspirerende sessie en daarom delen wij graag nog wat citaten en tips: