Argaleo sluit zich aan bij DNWS

Onlangs heeft Argaleo zich als nieuwe kennispartner aangesloten bij DNWS, welkom! Business Developer Yvonne van der Steijn stelt Argaleo graag aan jullie voor en vertelt over de plannen voor 2023. Argaleo zorgt voor betere besluitvorming in de binnenstad door integratie van relevante data, weergegeven in een centraal, 3D dashboard van jouw centrumgebied.

Samenwerking

“Wij verwachten door de snelheid van verandering dat het belang van samenwerking in 2023 nog crucialer wordt. Samen sta je sterker. Er moeten daarom steeds meer samenwerkingsinitiatieven van de grond komen. We verwachten dat partijen in de binnenstad zich gaan verenigen om impactvolle transformaties door te voeren op thema’s die nu aandacht vragen. Denk aan: aantrekken van bezoekers, de stad als merk/beleving en niet enkel als winkelstad, mobiliteit, variabel aanbod in retail/cultuur en horeca, autovrij (autoluw) centrum, 15-minuten stad, hittestress, leegstand, vergroening en woningtekort.”

Zorg voor een zuiver en compleet beeld: integreer databronnen

“Om inzicht te krijgen waar je staat met betrekking tot de thema’s is het belangrijk dat je over de juiste data beschikt. Zo kun je op basis van een goed fundament besluiten nemen. Veel data is openbaar beschikbaar. Daarnaast is er per thema informatie beschikbaar via derden en door eigen registratie. Wij kunnen partijen in de binnenstad helpen met de integratie van databronnen, zodat er een zuiver en compleet beeld ontstaat. Zo kun je de voortgang meten en tijdig besluiten nemen die de strategie en de visie ondersteunen. Dit is waar de binnenstadsmarkt in 2023 stappen kan maken richting een vitale, leefbare binnenstad waar men graag woont, werkt, winkelt, studeert, sport en een cultureel/culinair bezoek aan doet.”

In 2023 richten we ons op voorspellende inzichten

“Vanuit Argaleo zetten we in 2023 in op ‘Werken aan de voorspellende stad’. Momenteel hebben we en werken we veelal met historische en actuele data. In 2023 gaan we ons met deze data meer richten op voorspellende inzichten, zodat je kunt inspelen op wat er in de toekomst gebeurt. Op Scheveningen weten we bijvoorbeeld nu al, op basis van analyses, hoe druk het gaat zijn komend weekend op basis van het weer en historische bezoekers- en parkeerdata. Zo kunnen partijen in de horeca, retail, mobiliteit, maar ook openbare orde en veiligheid hier op een passende manier pro-actief op inspelen. Deze voorspellingen dragen bij aan optimalisatie op gebied van beleving, veiligheid, merk en economie.

Onze verwachting in 2023 is dat we met de huidige uitdagingen in het centrummanagementgebied invulling kunnen geven aan: 

  • Gezamenlijke aanpak op thema niveau in de binnenstad
  • Ondersteuning bij de verbreding van de informatiebehoefte
  • Integrale datavoorziening in 1 overzicht
  • Stakeholder / ecosysteemmanagement (transparantie in plannen en besluitvorming)
  • Datagedreven werken; Niet meer op basis van gevoel, maar op basis van actuele, gedegen informatie besluiten nemen ten behoeve van strategie en visie.

Én zoals gezegd: inspelen met voorspellende data op de toekomstige realiteit.”

Voorbeeld Digitwin, Thema ‘bezoekers’ herkomst + analysemogelijkheid.

Lees hier meer over kennispartner Argaleo.

Word ook kennispartner
Wij werken graag samen met organisaties die expertise en ervaring hebben die waardevol zijn om centrumgebieden vooruit te helpen. Wil je ook kennispartner worden of weten wat DNWS voor jou als kennispartner kan betekenen, klik dan hier.

Delen:

Bekijk ook

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Terugblik inspiratiesessie ‘Artificial intelligence in centrumgebieden’

Eind april organiseerden we bij DNWS de inspiratiesessie 'Artificial intelligence in centrumgebieden'. Wilco Verdoold verzorgde een inspirerende sessie en daarom delen wij graag nog wat citaten en tips:

Hoe geef ik écht betekenis aan mijn data?

Data speelt een steeds grotere rol in de aansturing van winkelgebieden. Veel centrumgebieden worstelen met de vraag welke data echt van belang zijn, welke bron of leverancier ze het beste kunnen gebruiken en vooral hoe ze de data vervolgens kunnen benutten en toepassen. Anouk Mensen van onze kennispartner Analyzus neemt je mee in de mogelijkheden en hoe je hierin keuzes kunt maken.