Argaleo sluit zich aan bij DNWS

Onlangs heeft Argaleo zich als nieuwe kennispartner aangesloten bij DNWS, welkom! Business Developer Yvonne van der Steijn stelt Argaleo graag aan jullie voor en vertelt over de plannen voor 2023. Argaleo zorgt voor betere besluitvorming in de binnenstad door integratie van relevante data, weergegeven in een centraal, 3D dashboard van jouw centrumgebied.

Samenwerking

“Wij verwachten door de snelheid van verandering dat het belang van samenwerking in 2023 nog crucialer wordt. Samen sta je sterker. Er moeten daarom steeds meer samenwerkingsinitiatieven van de grond komen. We verwachten dat partijen in de binnenstad zich gaan verenigen om impactvolle transformaties door te voeren op thema’s die nu aandacht vragen. Denk aan: aantrekken van bezoekers, de stad als merk/beleving en niet enkel als winkelstad, mobiliteit, variabel aanbod in retail/cultuur en horeca, autovrij (autoluw) centrum, 15-minuten stad, hittestress, leegstand, vergroening en woningtekort.”

Zorg voor een zuiver en compleet beeld: integreer databronnen

“Om inzicht te krijgen waar je staat met betrekking tot de thema’s is het belangrijk dat je over de juiste data beschikt. Zo kun je op basis van een goed fundament besluiten nemen. Veel data is openbaar beschikbaar. Daarnaast is er per thema informatie beschikbaar via derden en door eigen registratie. Wij kunnen partijen in de binnenstad helpen met de integratie van databronnen, zodat er een zuiver en compleet beeld ontstaat. Zo kun je de voortgang meten en tijdig besluiten nemen die de strategie en de visie ondersteunen. Dit is waar de binnenstadsmarkt in 2023 stappen kan maken richting een vitale, leefbare binnenstad waar men graag woont, werkt, winkelt, studeert, sport en een cultureel/culinair bezoek aan doet.”

In 2023 richten we ons op voorspellende inzichten

“Vanuit Argaleo zetten we in 2023 in op ‘Werken aan de voorspellende stad’. Momenteel hebben we en werken we veelal met historische en actuele data. In 2023 gaan we ons met deze data meer richten op voorspellende inzichten, zodat je kunt inspelen op wat er in de toekomst gebeurt. Op Scheveningen weten we bijvoorbeeld nu al, op basis van analyses, hoe druk het gaat zijn komend weekend op basis van het weer en historische bezoekers- en parkeerdata. Zo kunnen partijen in de horeca, retail, mobiliteit, maar ook openbare orde en veiligheid hier op een passende manier pro-actief op inspelen. Deze voorspellingen dragen bij aan optimalisatie op gebied van beleving, veiligheid, merk en economie.

Onze verwachting in 2023 is dat we met de huidige uitdagingen in het centrummanagementgebied invulling kunnen geven aan: 

  • Gezamenlijke aanpak op thema niveau in de binnenstad
  • Ondersteuning bij de verbreding van de informatiebehoefte
  • Integrale datavoorziening in 1 overzicht
  • Stakeholder / ecosysteemmanagement (transparantie in plannen en besluitvorming)
  • Datagedreven werken; Niet meer op basis van gevoel, maar op basis van actuele, gedegen informatie besluiten nemen ten behoeve van strategie en visie.

Én zoals gezegd: inspelen met voorspellende data op de toekomstige realiteit.”

Voorbeeld Digitwin, Thema ‘bezoekers’ herkomst + analysemogelijkheid.

Lees hier meer over kennispartner Argaleo.

Word ook kennispartner
Wij werken graag samen met organisaties die expertise en ervaring hebben die waardevol zijn om centrumgebieden vooruit te helpen. Wil je ook kennispartner worden of weten wat DNWS voor jou als kennispartner kan betekenen, klik dan hier.

Delen:

Bekijk ook

Gratis inlog DNWS deelnemers op data-centrum Retail Insiders

Retail Insiders is hét semipublieke datacentrum voor retailstakeholders. Je vindt er cijfers over de detailhandel, food, non food en ruim 50 onderliggende branches. Als deelnemer van DNWS kan je nu een gratis account aanmaken op Retail Insiders.

Omni VR sluit zich aan bij DNWS

Onlangs heeft Omni VR zich als nieuwe kennispartner aangesloten bij DNWS, welkom! Hans van der Post stelt Omni VR graag aan jullie voor en vertelt over de plannen voor 2023. Omni VR maakt complete virtuele stadstours (digital twin) om een optimale en transparante online centrumpresentatie te geven waarmee potentiële bezoekers naar het stadscentrum worden getrokken.

Acht belangrijkste uitgangspunten impactanalyse

In opdracht van de Retailagenda heeft Q&A Insights & Consultancy een rapport geschreven over toekomstbestendige en leefbare kernen. Lees hier de 8 belangrijkste uitgangspunten van de impactanalyse.