Bro wordt Movares: meer expertise, dezelfde passie en kwaliteit 

BRO is per 1 juli 2025 Movares geworden. Wat dit betekent voor centrum- en winkelgebieden? Daarover gingen we in gesprek met Robin van Lieshout, Teamleider Functies & Beleid. 

De naam BRO verdwijnt. Hoe voelt dat?  

Het is natuurlijk even wennen, een nieuwe naam. Maar het gaat om de passie en kwaliteit die we vertegenwoordigen. Dat zetten we gewoon voort onder de Movares-naam. Sterker nog, we hebben nu veel nieuwe collega’s die dezelfde passie en kwaliteit nastreven als ons. Dat versterkt elkaar.  

Wat verandert er voor opdrachtgevers? Of misschien juist: wat verandert er niet?  

De expertises op het gebied van centrum- en winkelgebieden zijn inmiddels integraal onderdeel van Movares. Door de integratie kunnen de complexe en integrale vraagstukken in centrum- en winkelgebieden nóg beter beantwoord worden. Voor opdrachtgevers betekent deze integratie dat zij kunnen rekenen op een nog sterker en breder team van specialisten. Met meer expertise, innovatiekracht en een gerichte aanpak op het gebied van digitalisering en duurzaamheid kunnen we beter inspelen op hun behoeften. Uiteraard met dezelfde persoonlijke aandacht, service en prijs/kwaliteit.  

Wat biedt de schaal van Movares?  

De schaal van Movares biedt veel voordelen. Zo is er meer ruimte voor productontwikkeling en innovatie. Zo zijn we bijvoorbeeld met diverse overheden bezig om commerciële en maatschappelijke voorzieningen te inventariseren, te analyseren en te monitoren in digitale toepassingen. Met als doel gericht beleid te maken om het voorzieningenaanbod en daarmee de leefbaarheid in steden en dorpen op peil te houden. Het automatiseren van kostbare handmatige processen biedt veel voordelen, ook voor onze opdrachtgevers.  We kunnen met één druk op de knop grote datasets analyseren en visualiseren. Denk aan standaardiseren van basis outputs voor detailhandels- en horecavisies, standaard bedrijventerrein paspoorten en voorspellende modellen. We benutten kennis die er is op het gebied van digitale solutions en AI in onze advisering. Hierdoor zijn onze analyses nog beter en kunnen we meer tijd besteden aan goed advies: denken in oplossingen die werken!    

Wat zijn concrete voorbeelden van nieuwe expertises waar opdrachtgevers nu toegang toe hebben?  

We adviseren veel meer op het snijvlak van economie en mobiliteit. Kortom, wat zijn de economische effecten van bepaalde mobiliteitsmaatregelen. Maar ook andersom, wat zijn de mobiliteitseffecten van bepaalde economische trends? Daarnaast is er meer slagkracht in de samenhang tussen economisch, ruimtelijk en juridisch-planologisch advies. Dus niet alleen ‘wat’ er moet gebeuren om centra aantrekkelijker te maken, maar ook ‘hoe’ dit moet gebeuren. We hebben nu meer collega’s die de uitvoering kunnen oppakken, zoals projectmanagement, financieel advies, aanpassen omgevingsplan en stedenbouwkundig ontwerp. 

Meer informatie? 

Kijk voor meer informatie over Movares op de kennispartnerpagina of neem contact op met Robin van Lieshout via robin.van.lieshout@movares.nl.   

Delen: