Onderzoek
De lockdown voorbij: de invloed op winkelgebieden en nieuwe omzetkansen
Dichte deuren, lege winkelstraten, meer online verkopen … tijdens de lockdowns van de afgelopen twee jaar veranderde het winkelgedrag. Corona laat overal haar sporen na. Ook in het retaillandschap. Wat betekent dit voor u als retailer?
Locatus praat u bij over de ontwikkelingen post-corona en adviseert over de toekomst.
Enkele vragen die aan bod komen:
- Is de invloed van corona op de retail blijvend?
- Ik wil naar een andere locatie. Of uitbreiden naar een extra locatie. Is dit het juiste moment?
- Hoe is het verzorgingsgebied, en zal dit binnenkort veranderen?
- Welke omzet zou ik hier kunnen draaien?
Download hieronder de whitepaper ‘De lockdown voorbij: de invloed op winkelgebieden en nieuwe omzetkansen’.
Bekijk ook
Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland
In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.
“Participeren kun je leren”
Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.
Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024
Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.