Interview
De winkel draait door
Soms lijkt het alsof de CLICKS alle BRICKS al verslagen hebben. Maar niets is minder waar. Sterker nog, in de winkel gebeurt hét. Wat precies? Daar kunnen mediamerken je alles over vertellen. Volgens Jos Voss en Olaf Zwijnenberg van de Rabobank, partner van DNWS, is de fysieke winkel verre van dood. “Het wordt tijd om de kracht van winkels, de sociale interactie daarbinnen en de opgedane klantervaring belangrijk te maken”.

De kernpunten van het artikel kunnen als volgt worden samengevat:
- Winkels kunnen een sterk mediakanaal worden voor merken en retailers kunnen hen verleiden een deel van hun marketingbudget aan winkels te besteden. De winkel kan een voor de klant onvergetelijke ervaring opleveren, vooral via de service van het personeel en de experience van de winkel. Daarmee biedt de winkel een merkexposure dat veel waardevoller is dan bijvoorbeeld een advertentie.
- Mediabedrijven zijn een interessante partner voor retailers. Zij kunnen klanten en content toevoegen aan de propositie van de retailer, waardoor de krachtige driehoek Klanten-Content-Retail ontstaat. Deze driehoek is ook toepasbaar voor winkelgebieden.
- In plaats van samen te werken met mediabedrijven, kunnen retailers ook de content productie in eigen hand nemen. Zij worden daarmee zelf uitgever en bouwen daar een verdienmodel omheen.
Bekijk ook

Centrumpraat de podcast: ondernemersverenigingen 2.0, van passiviteit naar betrokkenheid
In onze nieuwste 'Centrumpraat, de podcast' bespreekt Marleen Strien (DNWS) met Rob Weiss (Wij Ondernemen!) hoe ondernemersverenigingen hun leden actiever kunnen betrekken.

Centrumpraat de podcast: Wie betaalt, bepaalt? Financiering van centrumgebieden uitgelegd
In onze nieuwste 'Centrumpraat, de podcast' bespreekt Marleen Strien (DNWS) met Rob Weiss (Wij Ondernemen!) hoe centrumgebieden zichzelf kunnen versterken met slimme financiering. Van verplichte bijdragen tot vrijwillige fondsen - wat werkt echt? Ontdek welke financieringsvormen de toekomst van stadscentra bepalen.

Sterke centra, sterke regio’s: welke regelingen heeft jouw provincie?
De toekomst van retail en de vitaliteit van winkelgebieden vraagt om een brede en integrale aanpak. Dit werd bevestigd tijdens de laatste bijeenkomst van de provincies in Zeist. Goed nieuws: veel provincies bieden regelingen die jouw centrumgebied kunnen versterken. Ontdek of jouw provincie een regeling heeft, waar je gebruik van kunt maken.