“Gemeenten moeten nu in actie komen om te zorgen dat lokale retail overleeft.”

Als doorgewinterd ondernemer in de retailvastgoedsector ziet Leon Goldwater met lede ogen aan hoe de coronacrisis voor een onvermijdelijke kaalslag in de winkelgebieden zal gaan zorgen. Met online platforms als We Are Pop Up en BIJONS.Amsterdam wil hij de tools bieden om lokale winkels en winkelgebieden er weer bovenop te helpen. De rol van gemeenten is daarbij wat hem betreft cruciaal: “Die moeten nu in actie komen om te zorgen dat lokale retail overleeft.” 

De van origine Australische Leon Goldwater heeft meer dan 20 jaar ervaring in retailvastgoed en alles wat daarbij komt kijken. Wat er nu in de retail gebeurt raakt hem, en al is het einde van de coronacrisis nog lang niet in zicht, Goldwater richt zijn blik vast op het “post coronavirus”. Hij denkt dat We Are Pop Up straks een oplossing kan bieden voor de enorme leegstand die zal ontstaan. We Are Pop Up is een internationaal online platform dat huurders en verhuurders van tijdelijke retail ruimte met elkaar in contact brengt. Het kan daarbij gaan om een hele pop-up store, maar door middel van ‘shop share’ kan ook schapruimte of een deel van een winkel worden gehuurd. We Are Pop Up opereert in grote steden Europa en daarbuiten. Om een idee van de omvang te krijgen: het Verenigd Koninkrijk telt 9000 pop up stores, waarvan bijna de helft in Londen.

Lees het het artikel op de Retailagenda

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?