Artikel
Groei in run- en funwinkelgebieden, ondanks daling winkelpanden
Hoe zit dit precies? Gerlant Lettinga (Retail Insiders) maakte een analyse van de verschillende type winkelgebieden in 2025 t.o.v. 2019. Het Nederlandse winkellandschap heeft er ten opzichte van 2019 meer fun- en run winkelgebieden bij gekregen. Wel bieden de winkelgebieden minder, maar in omvang gemiddeld grotere, detailhandelspanden. Uitbreiding in m2 winkelverkoopvloeroppervlakte heeft vooral plaatsgevonden in het convenience (run) segment, met name in de al grotere centra. In het comparison (fun) segment nam alleen in de grootste (XL) winkelgebieden het aanbod in m2 toe.
Bekijk ook

Stadspartners over de binnenstad van Amsterdam
In de podcastserie ‘Stadspartners’ gaat Rupert Parker Brady (aanjager in binnensteden en jurylid van de verkiezing Meest Inspirerende Binnenstad van Nederland) in gesprek met smaakmakers en spelbepalers die de ambitie en het geloof hebben om hun binnenstad mooier te maken.

Centrumpraat de podcast: Leegstand te lijf met unieke actie voor 1 euro
In onze nieuwste 'Centrumpraat, de podcast' bespreekt Marleen Strien (DNWS) met Elroy van den Bout (EB Results) een unieke leegstandsaanpak: winkelpanden voor €1 per jaar. Een ludieke actie met serieuze impact.

Stadspartners over de binnenstad van Breda
In de podcastserie ‘Stadspartners’ gaat Rupert Parker Brady (aanjager in binnensteden en jurylid van de verkiezing Meest Inspirerende Binnenstad van Nederland) in gesprek met smaakmakers en spelbepalers die de ambitie en het geloof hebben om hun binnenstad mooier te maken.