Handboek Het Verbonden Winkelgebied

Veel stedelijke winkelgebieden kampen met teruglopende bezoekersaantallen en dalende winkelomzetten. Men komt er vaker om recreatieve redenen, als ‘click & collect’-bestemming voor het ophalen van online gekochte artikelen en voor advies over producten en diensten.

Ondernemers, gemeentes en andere stakeholders werken steeds vaker collectief samen om het winkelgebied toekomstbestendig te maken. De marketing van het winkelgebied is daarbij een belangrijk thema, waarbij online een steeds prominentere rol gaat spelen binnen de totale strategie. In de praktijk zijn maar weinig van deze collectieven echt succesvol in de digitale marketing van hun winkelgebied.

Met dit handboek willen we collectieven, centrum- managers, ondernemers en andere partijen helpen met het opzetten van een duurzame digitale marketingstrategie van hun winkelgebied en deze effectief in te zetten. Dit handboek geeft praktische handvatten voor het ontwikkelen van effectieve online kanalen en digitale marketingactiviteiten en dient als aanvulling op een algemene collectieve marketingstrategie.

Handboek Het Verbonden Winkelgebied

Na het lezen van dit handboek kan je:

  • Een effectieve en onderbouwde collectieve marketingstrategie ontwikkelen.
  • Marketingkanalen en -activiteiten kiezen die meerwaarde hebben in de ogen van consumenten.
  • Het collectief zo laten functioneren dat het de effectiviteit van de marketing van het winkelgebied vergroot.
  • Inspiratie opdoen aan de hand van aansprekende praktijkvoorbeelden.

Delen:

Bekijk ook

Nieuwjaarsbijeenkomst voor centrummanagers bij brancheorganisatie het Vakcentrum

Vrijdag 10 januari jl. vond een nieuwjaarsbijeenkomst voor centrummanagers plaats op kantoor bij brancheorganisatie Vakcentrum in Woerden. Aanwezig waren, onder anderen, centrummanagers, zelfstandig supermarktondernemer en Vakcentrumlid Giel Smit, medewerkers van DNWS en het Vakcentrum. Doel van de bijeenkomst was om centrummanagers kennis te laten maken met het Vakcentrum.

Praktijklessen uit de Impulsaanpak Winkelgebieden

De 100 miljoen euro uit de Impulsaanpak Winkelgebieden is toegekend aan 42 projecten in binnensteden. Maar wat komt er kijken bij de uitvoering? Mischa de Gier (DNWS-kennispartner BRDG Advies) deelt tijdens de Week van het Centrumgebied zijn ervaringen van onder andere Winschoten. Wat je nog meer kunt verwachten? Mischa geeft je alvast een tipje van de sluier.

Welkom gemeente Het Hogeland

Onlangs is gemeente Het Hogeland deelnemer geworden van DNWS. Welkom! Wij spraken met Tjeert Kremer, Beleidsadviseur Economie & Arbeidsmarkt over enkele ontwikkelingen binnen de gemeente.