In Je Kracht koppelt winkelgebieden en professionals

Voor winkelcentra, dorpskernen en binnensteden die met een vraagstuk zitten, kan het lastig zijn om de juiste expert te vinden om ze hierbij de helpen. ‘In Je Kracht’ (IJK) is een nieuw initiatief van BRO en Ik Onderneem! dat winkelgebieden aan de juiste professionals koppelt.

De uitdagingen waar winkelcentra, dorpskernen en binnensteden voor staan, zijn in de loop der jaren enorm veranderd en vooral veel complexer geworden. Waar voorheen een goede activiteitenkalender, bloembakken en kerstverlichting volstonden, is er nu een diversiteit aan acties nodig om de gebieden op niveau te houden. Winkelgebieden van nu hebben te maken met ontwikkelingen zoals de veranderende rol van detailhandel, het veranderende consumentengedrag, functiemenging, transformatie en innovatie. Dat vereist een andere aanpak met andere competenties en een andere organisatievorm.

Juiste match

IJK speelt in op deze veranderingen. IJK is een netwerkorganisatie van diverse professionals uit de praktijk, met ieder weer eigen competenties. IJK zorgt ervoor dat er een juiste match komt tussen de opgaven van het winkelgebied en professionals met de juiste kennis en expertise. En verandert de vraagstelling? Dan wordt een andere professional met andere competenties ingezet.

In Je Kracht is bedoeld voor professionals in winkelgebieden zoals centrummanagers, projectleiders en programmamanagers. IJK helpt ook bij het formuleren van de vraag om tot een juiste match te komen. Ook vastgoedpartijen die met een vraagstuk kampen, kan IJK ondersteunen.

Meer informatie

In Je Kacht is kennispartner van DNWS. Kijk voor meer informatie op de website van In Je Kracht.

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.