Opening 3e ronde Impulsaanpak Winkelgebieden

Op maandag 26 juni 2023 opent de 3e ronde van de subsidie ‘Impulsaanpak Winkelgebieden’. Met het programma Impulsaanpak Winkelgebieden wil de overheid stimuleren dat gemeenten (delen van) binnenstedelijke winkelgebieden omvormen tot toekomstbestendige gebieden met een stevige sociale en economische basis.

In ronde 2 is er minder budget toegekend dan beschikbaar was, waardoor er in de 3e ronde 26 miljoen euro beschikbaar is. In de 4e ronde is het budget weer 22 miljoen.

Nieuw in deze ronde is een ‘handleiding Taxaties’ en een ‘Toelichting op het kostenverhaal en de PTP-criteria’. Net als in de vorige rondes worden er weer ‘Impulskamers’ georganiseerd waarin je kunt sparren met een expertteam. De 3e ronde Impulskamers opent op 29 mei en aanmelden moet uiterlijk 2 juni 2023.

Delen:

Bekijk ook

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.

“Participeren kun je leren”

Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.