Retail Radio: inspirerende ondernemers en hun verhaal

Daan Merckx en Dimitri van der Ark organiseren retailinspiratiereizen en -events in binnen- en buitenland. Nu dat er op dit moment niet in zit, hebben zij een andere manier bedacht om voor de nodige inspiratie te zorgen: Radio Retail. In deze podcasts doen inspirerende ondernemers hun verhaal.

In podcasts van ongeveer een uur knopen Daan Merckx en Dimitri van der Ark het gesprek aan met retailers over allerlei actuele en alledaagse zaken zoals de impact van het coronavirus, lokaal ondernemerschap en slimme manieren om nu je hoofd boven water te houden. Daan en Dimitri spreken onder andere met ‘local hero’ Rick Moorman van House of men in Amsterdam Buitenveldert, ze hebben Q&A met Gert van Doorn, algemeen directeur Primera en praten met Joël Timmerman van Schoenenzaken in Groningen, Johannes Veldhoen van Klein optiek in Apeldoorn en Eric Brommert en Wilma Onna, eigenaren van Run2Day in Rotterdam.

De podcasts zijn o.a. te beluisteren via Spotify en Listen Notes.

Delen:

Bekijk ook

Twee top MKB-ondernemers geven boost aan Blerick

2 Oktober organiseert DNWS met Kern een projectbezoek aan Venlo en Blerick. Eric Reubsaet sprak met Paul Berden (Berden Mode, Wonen & Meer) en Geert Benders (Jumbo Beej Benders) over hun recent geopende nieuwe winkels die zich naast elkaar bevinden. Een enorme boost voor het Blerickse centrum! 

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.

“Participeren kun je leren”

Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.