Retailgids 2020: praktische informatie voor toekomstbestendige centra

De Retailagenda heeft zich de afgelopen gericht op de thema’s regionale afstemming, lokale transformatie, samen investeren, Human Capital Agenda en kenniscreatie en innovatie. Dat heeft geresulteerd in uiteenlopende instrumenten die gemeenten en winkelgebieden kunnen inzetten om toekomstbestendig te blijven of worden. De gids bevat de routekaart voor bestuurlijke regionale afstemming, de handreiking ‘Dienstenrichtlijn en ruimtelijke ordening’, de handreiking ‘Saneren plancapaciteit’ en lessen in succesvolle transformatie. Ook het belang van de ontwikkeling van ondernemers en medewerker in de retail komen voorbij, zoals de ontwikkeling, de e-Academy voor ondernemers die zich in e-commerce willen bekwamen, de Centrummanagement Academy en. 
Ook DNWS, partner van de Retailagenda, wordt in de gids als kennisplatform genoemd dat gemeenten en hun winkelgebieden kan helpen versterken.

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!