Retailgids 2020: praktische informatie voor toekomstbestendige centra

De Retailagenda heeft zich de afgelopen gericht op de thema’s regionale afstemming, lokale transformatie, samen investeren, Human Capital Agenda en kenniscreatie en innovatie. Dat heeft geresulteerd in uiteenlopende instrumenten die gemeenten en winkelgebieden kunnen inzetten om toekomstbestendig te blijven of worden. De gids bevat de routekaart voor bestuurlijke regionale afstemming, de handreiking ‘Dienstenrichtlijn en ruimtelijke ordening’, de handreiking ‘Saneren plancapaciteit’ en lessen in succesvolle transformatie. Ook het belang van de ontwikkeling van ondernemers en medewerker in de retail komen voorbij, zoals de ontwikkeling, de e-Academy voor ondernemers die zich in e-commerce willen bekwamen, de Centrummanagement Academy en. 
Ook DNWS, partner van de Retailagenda, wordt in de gids als kennisplatform genoemd dat gemeenten en hun winkelgebieden kan helpen versterken.

Delen:

Bekijk ook

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.

“Participeren kun je leren”

Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.