Spreiding in de winkelstraat: korting voor parkeren in daluren

De drukke feestmaand geeft een extra uitdaging om winkelen zo veilig mogelijk te houden. Spreiding is het toverwoord. Om te zorgen voor spreiding heeft INretail, een van de oprichters van DNWS, een samenwerking opgezet met Q-Park.

geparkeerde-auto's

In 12 binnensteden en 23 parkeergarages kunnen bezoekers (tijdelijk, tot half januari) tijdens daluren 3 uur parkeren met gemiddeld 45% korting. Zo parkeren ze vanaf 1,30 euro per uur. Kijk hier welke parkeergarages in jouw omgeving meedoen en wat het speciale tarief daar is.

Je kunt deze aanbieding* op allerlei manieren inzetten. Bijvoorbeeld:

  • Door de actie te delen op de website en social media kanalen van je winkelgebied. Stimuleer dat klanten gespreid over de dag naar je winkelgebied komen. 
  • Zorg dat alle betrokkenen in het winkelgebied op de hoogte zijn van de korting. Zo kunnen ondernemers bijvoorbeeld afspraken maken met hun (vaste) klanten om te komen shoppen in de daluren. 
  • Wijs bezoekers op het voordelig parkeren tijdens daluren en maak feestdagenshifts om met een beperkt aantal je Sint- of Kerstinkopen te doen. Zo voorkom je dat bezoekers op de stoep moet wachten om binnen te kunnen.
  • Bedenk een leuke actie: geef bijvoorbeeld een aantal parkeertickets cadeau aan bezoekers.

*Alle tarieven zijn inclusief BTW en alleen geldig bij vooraf online reserveren en inrijden tussen 10 en 12 uur.

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Sla je slag met het Koopstromenonderzoek

Eind februari kwam het Koopstromenonderzoek Oost Nederland uit. Wij merken dat niet iedereen het Koopstromenonderzoek kent en er gebruik van maakt. Wat is het? En hoe kan je je slag hiermee slaan?