Succesvol innoveren in winkels en winkelgebieden
Verandering in de retail zorgen voor nieuwe uitdagingen en kansen voor retailers en winkelgebieden. Dat vraagt wel een flinke portie innovatiekracht en zorgt vaak voor de nodige vragen. Die komen stuk voor stuk aan bod in de nieuwe publicatie van de Retailagenda: “Succesvol innoveren in winkelgebieden”.

Innovatie is geen ‘strategische optie’ meer, maar noodzakelijk om toekomstbestendig te worden. Tessa Vosjan, projectleider Kenniscreatie & Innovatie van de Retailagenda: “Met de publicatie ‘Succesvol innoveren in winkelgebieden’ biedt de Retailagenda een aansprekend spoorboekje dat onder andere ingaat op de wijze waarop innovatie kan worden gestimuleerd, wat je kunt leren van anderen, hoe je zelf kunt innoveren en met wie, en hoe je om kunt gaan met retailinnovatie in je stad of winkelgebied.”
De inhoud is gebaseerd op bevindingen uit diverse publicaties en lokale praktijkvoorbeelden. De publicatie is niet alleen bestemd voor retailprofessionals, maar ook voor beleidsmakers, die landelijk en/of lokaal willen werken aan retailinnovatie. Op 11 maart heeft staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken en Klimaat) het eerste exemplaar in ontvangst genomen. “Het stimuleren van het MKB en digitalisering van onze economie zijn speerpunten van mijn beleid”, aldus de staatssecretaris. “De aanpak van de Retailagenda, waarbij met alle partners gericht aan innovatie binnen de retail wordt gewerkt, sluit hier goed bij aan.”
Bekijk ook

DNWS: de kracht van een netwerk

Nieuwjaarsbijeenkomst voor centrummanagers bij brancheorganisatie het Vakcentrum
