Succesvolle winkelgebieden hebben merkreputatie

INretail, NRW en IVBN introduceren een instrument dat de sociale waarde en aantrekkingskracht van winkelgebieden versterkt.

Succesvolle winkelgebieden hebben merkreputatie

De nieuwe toolkit beschrijft vijf stappen voor een succesvolle merkstrategie voor winkelgebieden. De reputatie van een winkelgebied kan ermee versterkt en gemanaged worden. De toolkit ‘Sociale meerwaarde, merkstrategie voor succesvolle winkelgebieden’ maakt duidelijk dat het goed mogelijk is een goede en gezamenlijke toekomstvisie op een winkelgebied vast te stellen en de reputatiewaarde van het gebied te verbeteren.

De toolkit is bedoeld voor winkelondernemers, pandeigenaren, gemeenten en partijen die betrokken zijn bij voorzieningen van een winkelgebied. Hun gezamenlijke belang is zorgen dat consumenten het winkelgebied aantrekkelijk vinden, er terugkomen en het aanbevelen bij anderen. Kortom dat de reputatie van een winkelgebied verbetert. Door de concrete stappen die de betrokken stakeholders moeten zetten, kan een gezamenlijke visie worden ontwikkeld die de sociale waarde van een winkelgebied versterkt. Dat lukt door te werken met een focus groep, waarop de ‘merkopbouw’ van een winkelgebied wordt ‘geladen’. Voor winkelgebieden is deze strategie vernieuwend.

Delen:

Bekijk ook

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.

Hoe aantrekkelijk zijn de pleinen in jouw centrumgebied?

Pleinen functioneren in veel gevallen als de ‘kloppende harten’ van onze samenleving. Maar hoe zorg je ervoor dat pleinen voldoende aantrekkelijk zijn? Daar is onderzoek naar gedaan!