We willen Den Bosch sterker maken en meer bezoekers trekken

De stad Den Bosch in de provincie Noord-Brabant is onlangs lid geworden van DNWS. We gingen in gesprek met Monique de Kleijn, secretaris Ondernemersvereniging Hartje ‘s-Hertogenbosch, en stellen het (winkel)gebied graag aan jullie voor. 

Wat kenmerkt jullie (winkel)gebied? 

“Den Bosch heeft een bruisende binnenstad waar horeca, retail en cultuur samenkomen. De binnenstad staat vooral bekend om de mooie zwerfgebieden, waar bijzondere ondernemers gevestigd zijn. Er is altijd wel iets te beleven in de gastvrije en bourgondische binnenstad. Den Bosch heeft ook vele mooie plekken met cultuur, waaronder het Noordbrabants Museum. Het is de stad van Jeroen Bosch, we hebben mooie historische panden en niet te vergeten de bijzondere Binnendieze met vaartochtjes door en onder de stad. Het is een unieke plek in Nederland.“ 

Waarom zijn jullie deelnemer geworden van DNWS? 

“Waarom zijn we eigenlijk niet eerder lid geworden? We zijn lid geworden van De Nieuwe Winkelstraat omdat we veel bezig zijn met hoe we onze stad nog sterker kunnen maken en meer bezoekers kunnen trekken. Daarnaast hoor je als vertegenwoordiger in de retail aangesloten te zijn bij de brancheorganisatie.” 

Wat heeft in jullie (winkel)gebied op dit moment de meeste aandacht? 

“We zijn als bijna de laatste gemeente bezig met het vervullen van de functie van binnenstadsmanager. We willen Den Bosch beter vermarkten en meer aan marketing doen. Daarnaast moet de detailhandelsnota nog afgemaakt worden en zijn we bezig met het vraagstuk hoe we de coronacrisis doorkomen.”

 
Wil je ook weten wat DNWS voor jouw winkelgebied kan betekenen? Neem contact op met Johan Schomaker (06 – 46 20 22 31 , j.schomaker@dnws.nl)

(Foto afkomstig van Visit Brabant)

Delen:

Bekijk ook

Twee top MKB-ondernemers geven boost aan Blerick

2 Oktober organiseert DNWS met Kern een projectbezoek aan Venlo en Blerick. Eric Reubsaet sprak met Paul Berden (Berden Mode, Wonen & Meer) en Geert Benders (Jumbo Beej Benders) over hun recent geopende nieuwe winkels die zich naast elkaar bevinden. Een enorme boost voor het Blerickse centrum! 

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.

Inspiratie opdoen tijdens vakantie

In de zomer is het traditioneel tijd om even af te schakelen en inspiratie op te doen vanaf bijvoorbeeld de plek waar je op vakantie bent geweest. Hieronder enkele inspirerende voorbeelden in centrumgebieden uit het binnen- en buitenland.