We willen Den Bosch sterker maken en meer bezoekers trekken

De stad Den Bosch in de provincie Noord-Brabant is onlangs lid geworden van DNWS. We gingen in gesprek met Monique de Kleijn, secretaris Ondernemersvereniging Hartje ‘s-Hertogenbosch, en stellen het (winkel)gebied graag aan jullie voor. 

Wat kenmerkt jullie (winkel)gebied? 

“Den Bosch heeft een bruisende binnenstad waar horeca, retail en cultuur samenkomen. De binnenstad staat vooral bekend om de mooie zwerfgebieden, waar bijzondere ondernemers gevestigd zijn. Er is altijd wel iets te beleven in de gastvrije en bourgondische binnenstad. Den Bosch heeft ook vele mooie plekken met cultuur, waaronder het Noordbrabants Museum. Het is de stad van Jeroen Bosch, we hebben mooie historische panden en niet te vergeten de bijzondere Binnendieze met vaartochtjes door en onder de stad. Het is een unieke plek in Nederland.“ 

Waarom zijn jullie deelnemer geworden van DNWS? 

“Waarom zijn we eigenlijk niet eerder lid geworden? We zijn lid geworden van De Nieuwe Winkelstraat omdat we veel bezig zijn met hoe we onze stad nog sterker kunnen maken en meer bezoekers kunnen trekken. Daarnaast hoor je als vertegenwoordiger in de retail aangesloten te zijn bij de brancheorganisatie.” 

Wat heeft in jullie (winkel)gebied op dit moment de meeste aandacht? 

“We zijn als bijna de laatste gemeente bezig met het vervullen van de functie van binnenstadsmanager. We willen Den Bosch beter vermarkten en meer aan marketing doen. Daarnaast moet de detailhandelsnota nog afgemaakt worden en zijn we bezig met het vraagstuk hoe we de coronacrisis doorkomen.”

 
Wil je ook weten wat DNWS voor jouw winkelgebied kan betekenen? Neem contact op met Johan Schomaker (06 – 46 20 22 31 , j.schomaker@dnws.nl)

(Foto afkomstig van Visit Brabant)

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.