Zevenaar toekomstbestendig maken met kennis en expertise van DNWS

De stad Zevenaar in de provincie Gelderland is onlangs lid geworden van DNWS. We gingen in gesprek met Yvette Abbing, beleidsmedewerker economie, en stellen het (winkel)gebied graag aan jullie voor. 

Zevenaar

Wat kenmerkt jullie (winkel)gebied? 

“Zevenaar ligt in het hart van de Liemers en heeft een uitgebreid winkelaanbod en gezellige terrasjes. Het trekt bezoekers uit Zevenaar en de omliggende dorpen. In het sfeervolle stadscentrum kun je terecht in vele verschillende winkels die de mogelijkheid bieden om een dagje te winkelen. Denk hierbij aan de vele kledingwinkels en sportwinkels met uitgebreide assortimenten. Na een dagje winkelen in het dynamische stadscentrum kun je vervolgens genieten op één van de vele terrassen van de ijssalons of restaurants die de stad rijk is. De vrijdagavond staat bekend als de algemene koopavond in de stad. Op deze dag zijn de winkels geopend tot 21.00 uur. Natuurlijk zijn er bepaalde koopzondagen in Zevenaar en zijn de winkels tijdens bepaalde festivals in het centrum ook regelmatig geopend.” 

Waarom zijn jullie deelnemer geworden van DNWS? 

“Wij zijn deelnemer geworden omdat we de kennis en expertise die bij DNWS aanwezig is, goed kunnen gebruiken bij het toekomstbestendig maken van ons kernwinkelgebied. We willen ons centrum, samen met andere stakeholders als ondernemers, vastgoedeigenaren en evenementenorganisaties, een goed herstel na corona bieden en voorbereiden op de nabije toekomst.” 

Wat heeft in jullie (winkel)gebied op dit moment de meeste aandacht? 

“Belangrijke thema’s voor ons zijn het compact maken van het winkelgebied, het slim benutten van digitaliseringsmogelijkheden en het inzetten op beleving.” 

 Wil je ook weten wat DNWS voor jouw winkelgebied kan betekenen? Neem contact op met Johan Schomaker (06 – 46 20 22 31 , j.schomaker@dnws.nl). 

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.