Effect van gezamenlijke openingstijden

Tegenwoordig is er door de overheid vastgesteld dat winkeliers zich niet meer aan de openingstijden hoeven te houden die winkeliersverenigingen hebben opgezet. Ondernemers bepalen graag zelf wanneer ze hun winkels willen openen en gaan niet altijd mee met andere retailers. Het probleem dat hier ontstaat is dat de consument tijdens het winkelen ervaart dat niet alle winkels gezamenlijk open zijn. 

Wanneer retailers niet samenwerken zal er niet gewerkt worden aan één uitstraling. Dit kan effect hebben op de klanttevredenheid en traffic in een winkelgebied.

DNWS heeft daarom onderzoek laten doen naar gezamenlijke openingstijden. De centrale vraag van het onderzoek was: Op welke manier beïnvloeden gezamenlijke openingstijden de klanttevredenheid, sfeer en uitstraling en daarmee de factor traffic?

Bekijk hieronder het onderzoeksrapport ‘Effect van gezamenlijke openingstijden’.

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.