Effect van gezamenlijke openingstijden

Tegenwoordig is er door de overheid vastgesteld dat winkeliers zich niet meer aan de openingstijden hoeven te houden die winkeliersverenigingen hebben opgezet. Ondernemers bepalen graag zelf wanneer ze hun winkels willen openen en gaan niet altijd mee met andere retailers. Het probleem dat hier ontstaat is dat de consument tijdens het winkelen ervaart dat niet alle winkels gezamenlijk open zijn. 

Wanneer retailers niet samenwerken zal er niet gewerkt worden aan één uitstraling. Dit kan effect hebben op de klanttevredenheid en traffic in een winkelgebied.

DNWS heeft daarom onderzoek laten doen naar gezamenlijke openingstijden. De centrale vraag van het onderzoek was: Op welke manier beïnvloeden gezamenlijke openingstijden de klanttevredenheid, sfeer en uitstraling en daarmee de factor traffic?

Bekijk hieronder het onderzoeksrapport ‘Effect van gezamenlijke openingstijden’.

Delen:

Bekijk ook

Inspiratiedag Bedrijfsafval

Woensdag 13 november (9.30 - 16.30 uur, Amersfoort) organiseert VANG Buitenshuis de jaarlijkse Inspiratiedag Bedrijfsafval.

Twee top MKB-ondernemers geven boost aan Blerick

2 Oktober organiseert DNWS met Kern een projectbezoek aan Venlo en Blerick. Eric Reubsaet sprak met Paul Berden (Berden Mode, Wonen & Meer) en Geert Benders (Jumbo Beej Benders) over hun recent geopende nieuwe winkels die zich naast elkaar bevinden. Een enorme boost voor het Blerickse centrum! 

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.