Bureau Buhrs

Bureau Buhrs draagt bij aan een succesvolle toekomst voor stad en land.

Bureau Buhrs, gebiedsmarketing en communicatie, draagt al meer dan 15 jaar bij aan een succesvolle toekomst voor stad en land. Dat doen we door het positioneren, branden, profileren en programmeren van (winkel)gebieden en organisaties. We helpen bij het innemen van een unieke positie in de markt, aansluitend aanbod te creëren en dit breed bekend te maken bij de doelgroep(en). Bureau Buhrs werkt voor én met zowel ondernemers als overheden. Met aandacht voor alle belangen en zorgvuldigheid, tot een gedragen oplossing komen, is onze kracht. Daarbij staan we erom bekend dat we sterk zijn in strategisch advies alsook in de effectieve en creatieve uitvoering met de mooiste communicatiemiddelen, specifiek afgestemd op de doelgroep. Wij onderscheiden ons door onze participatieve, laagdrempelige werkvormen en aandacht voor alle stakeholders wat leidt tot gedragen adviezen én betrokkenheid bij de uitvoering: Samen Merken!

Doelgroepen:

Bureau Buhrs werkt voor én met zowel ondernemers als overheden.

Publicaties

Quote:
“Samen Merken vraagt om vroege, laagdrempelige betrokkenheid én het zo makkelijk mogelijk maken. Ontzorg, faciliteer en maak het leuk 😊”

Relevantie voor centrumgebieden

Bureau Buhrs heeft haar eigen hands-on methodieken voor het bijdragen aan succesvolle centrumgebieden: “Winkelgebieden: uit de brand into branding” en “Bezoeker Booster”, waarbij strategie en uitvoering hand in hand gaan. Met de juiste kennis over het centrumgebied en de kansrijke doelgroepen gaan we samen aan de slag met een aangescherpte positionering (wat voor centrumgebied wil je zijn en voor wie?), communicatie aanpak (hoe en wat ga je communiceren) en marketingactiviteiten (branchering, evenementen, aankleding en inrichting openbare ruimte etc). Zodat het centrumgebied de kansrijke doelgroepen beter weet te bedienen én aan te spreken, op een manier dat past bij het soort centrumgebied dat je wil zijn.

Trots op…

Het Verhaal van het Zwaanshalskwartier

Het Zwaanshalskwartier is een uniek stukje Rotterdam. Vooroorlogse bouw en een uniek winkelaanbod variërend van vintage meubels en kleding voor jong en oud tot een stadsbrouwerij en winkel/ateliers. Hun hulpvraag zat dan ook niet op branchering maar vooral op positionering. Wie willen we zijn? voor wie? en wat moet dan onze uitstraling zijn? Met behulp van de Leisure Leefstijlen (Leefstijlvinder) hebben we met een groep enthousiaste, betrokken winkeliers, de BIZ en gemeente Rotterdam de kansrijke doelgroepen gedefinieerd. Ook zijn we samen gekomen tot de kernkwaliteiten en merkwaarden van het gebied. Op basis hiervan hebben we het Verhaal van het Zwaanshalskwartier geschreven en een creatief concept en huisstijl ontwikkeld. Zowel het Verhaal als het creatief concept zijn getoetst bij de groep om tot een gedragen (vorm) taal te komen waar een ieder zich thuis bij voelt. Tot slot hebben we een uitvoeringsplan opgesteld waarin we uitgebreid aanbevelingen doen voor de profilering en programmering van dit unieke stukje Rotterdam.

Kennis van Bureau Buhrs

Artikel

“Participeren kun je leren”

Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.
Artikel

Bureau Buhrs nodigt jou uit

Bureau Buhrs, gebiedsmarketing en communicatie, draagt al meer dan 15 jaar bij aan een succesvolle toekomst voor stad en land. Dat doen we door het positioneren, branden, profileren en programmeren van (winkel)gebieden en organisaties.

Delen: