Terugblik Seminar ‘DNA & Identiteit van je Winkelgebied’

Op 17 april jl. was het zo ver: het DNWS-voorjaarsseminar ‘DNA & Identiteit van je Winkelgebied’. We mochten ruim 120 deelnemers verwelkomen en dat betekende een volle zaal!

Marcel Evers van DNWS opende het seminar en sprak zijn waardering uit voor de vele aanwezigen. Aansluitend ging Jurriaan de Mol van het Nederlands Bureau voor Toerisme (NBTC) in op het belang van DNA & Identiteit vanuit het gezichtspunt van het toerisme (toeristen zijn vaak kopende klanten). Frank Strolenberg van de Rijkdienst voor het Cultureel Erfgoed (RCE)) vertelde over het historisch belang van winkelgebieden en hoe DNA & Identiteit daarmee samenvalt. John Bardoel van Seinpost en Doesjka Majdandzic sloten het plenaire gedeelte af met een tweegesprek over het belang van identiteit bij gebiedsontwikkeling vanuit het perspectief van de gemeente Apeldoorn.

Daarna was het tijd voor de deelsessies. De belangstelling en het enthousiasme was groot, gezien alle positieve reacties die we hebben ontvangen. Het laatste deel van de middag bestond enerzijds uit een korte plenaire samenvatting en de uitreiking van het boek ‘Levendige Winkelstraten’ door Frank Strolenberg (RCE) aan Jan Meerman (voorzitter DNWS) en anderzijds uit de afsluitende netwerkborrel en de (doorlopende) bedrijvenmarkt.

Terugkoppeling seminar

Allereerst het overzicht van de workshops/presentaties met daarbij het resultaat en/of reacties van deelnemers. Klik voor de overzichtspresentatie (pdf).

Van een drietal deelsessies zijn ook presentaties en/of een publicatie beschikbaar:

We kunnen ons voorstellen dat je meer wilt weten nadat je het overzicht van de deelsessies gelezen hebt. Mocht dat het geval zijn, neem dan contact op met Johan Schomaker via 06 46 20 22 31, j.schomaker@dnws.nl.

Foto en film

Tijdens het seminar zijn er diverse foto’s gemaakt (klik hier voor de pdf) en daarnaast hebben we het seminar vast laten leggen door een filmploeg.

Delen:

Bekijk ook

Culemborgse succesformule: vrijwilligers als hart en ziel van de binnenstad

Culemborg is een kleine stad met 30.000 inwoners, maar groots in ideeën en ambities. Wij spraken met Manoli Martín-Camuñas Romero (regisseur binnenstad Culemborg) over hoe de vrijwilligers zo'n succes maken van de binnenstad.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.

Dit was het congres ‘Groningen: stad in beweging’

Op 30 en 31 mei vond ons tweedaags congres 'Groningen: stad in beweging' plaats. We kijken met trots terug op een geslaagd congres, waarbij binnensteden uit heel Nederland aanwezig waren. Hier lees je alles nog eens rustig na of bleef je het congres opnieuw met het fotoverslag.