Aan de slag met transformatie leegstaande winkelpanden

Leegstaand pand

Gezien het kabinet afziet van grote versoepelingen op korte termijn blijft de continuïteit van de bedrijfsvoering voor veel retailers en horeca, maar ook cultuurinstellingen onder druk staan. En daarmee komt op den duur ook de leefbaarheid van stadscentra, dorpskernen en wijkwinkelgebieden in het gedrang. Nu al nadenken over de transformatieopgave is noodzakelijk om straks de leefbaarheid op peil te houden en het voorzieningenniveau te waarborgen. DNWS kennispartner Stec Groep biedt met deze two pager, auteur Martijn Exterkate, de eerste handvatten aan lokale overheden, centrummanagers en vastgoedpartijen om vorm te geven aan dit proces. 

Gelet op de potentieel forse impact op het functioneren van centrumgebieden, is de (lokale) overheid aan zet om transformatie te stimuleren en faciliteren.

Lees hieronder het document waarin de vier gouden tips worden gegeven door Stec Groep om de transformatie te stimuleren en te faciliteren.

Delen:

Bekijk ook

Leiden in 2035: binnenstad met beste belevingsgebied van Nederland 

In Leiden moet het draaien om de totaalbeleving. "Je komt er om te winkelen, je blijft er om vanaf de grachten de stad te beleven, je gaat er naar een museum en je blijft er om te dineren" zegt centrummanager Gijs Holla. Bekijk het toekomstperspectief van Leiden voor 2035.

“Participeren kun je leren”

Hoe zet je een succesvol participatietraject in centrumgebieden op? Bewoners betrekken klinkt eenvoudig, maar waarom is dit zo belangrijk en hoe pak je dit aan? Wessel Brocken (Bureau Buhrs) deelt zijn ervaringen.

Thema ‘Talent & Impact’ centraal tijdens Nationaal Congres Citymarketing 2024

Op donderdag 6 juni vond in Tilburg het Nationaal Congres Citymarketing plaats. Het thema: uitdagingen omtrent Talent & Impact. Het vinden en binden van talent is een cruciale zaak voor elke stad en regio. Hoe binden steden talent? Accountmanager Marleen Strien deelt haar inzichten van deze dag.