Retaildenkers & Staddenkers

Rupert Parker Brady werkt als strateeg en adviseur voor steden, merken en retailers. Partijen die geloven in commercieel en maatschappelijk impact maken.

Retaildenkers ondersteunt bedrijven en retailers die een strateeg en aanpakker nodig hebben voor hun identiteit, verhaal en merkpropositie. Staddenkers helpt steden die behoefte hebben aan een externe partner die mee helpt bouwen aan een sterke identiteit en toekomstperspectief. Eigenaar Rupert Parker Brady heeft de expertise, visie, strategische kennis en 21 jaar ervaring in huis. Hij verstaat de kunst om groepen te mobiliseren om grote uitdagingen op te pakken. Daarnaast produceert Rupert podcasts, schrijft columns, essays en organiseert events. Hij is een veelgevraagd spreker en treedt vaak op als dagvoorzitter en moderator. Met enige regelmaat schrijft hij in opdracht van bedrijven en instellingen boeken die de merkessentie weergeven.

Doelgroep

Centrumorganisaties, vastgoed- en ondernemerscollectieven, marketingorganisaties, gemeenten, evenals retailers, vastgoedeigenaren, ontwikkelaars, onderwijs- en cultuurinstellingen en merken.

“Je bereikt meer in een binnenstad als je samenwerkt met stadspartners aan dat ene toekomstperspectief, binnenstadplan of transformatieproces.”
– Rupert Parker Brady

Lees ook:

Relevantie voor centrumgebieden

Nederland, Amsterdam, 20-12-2017 Portret van Rupert Parker Brady journalist en retail deskundige. foto: Bram Budel

Trots op…

Sinds 2018 ben ik actief als parttime voorzitter van het Aanjaagteam Binnenstad Leiden, een klankbord en deeltjesversneller voor het bruisende centrumgebied. De afgelopen jaren heb ik als relatieve buitenstaander vele uren doorgebracht in de Leidse binnenstad. In gesprek met ondernemers, meedenkend met centrummanagement en gemeente over verbeteringen. Het Leidse centrumgebied is echt een bijzonder belevingsgebied, gelegen in het decor van erfgoed en historie, maar ook helemaal van deze tijd met het vernieuwde stationskwartier bij het Bioscience Park. Leiden was vroeger bescheiden over wat het de bezoeker, ondernemer en investeerder te bieden had. Leiden presenteert zich tegenwoordig met de borst vooruit als een internationale stad en meerdaagse bestemming. Met een aantrekkelijke binnenstad  om te wonen, winkelen, werken en ontspannen. Vanuit het Aanjaagteam Binnenstad Leiden werkt Rupert Parker Brady intensief samen met een team van Leidse koplopers uit de horeca, cultuur, vastgoed, grootwinkelbedrijf en lokale middenstand. Als regiepartner voelen wij ons samen met centrummanagement en gemeente verantwoordelijk voor het uitvoeringsprogramma om de binnenstad aantrekkelijk te houden voor inwoners, ondernemers en bezoekers uit de regio.

Kennis van Retaildenkers & Stadsdenkers

Groningen: een gastvrije binnenstad met een lokaal hart 

Groningen staat voor grote keuzes: hoe blijft de binnenstad leefbaar, bereikbaar en aantrekkelijk? Groningen City Club werkte met partners aan het ambitiedocument Toekomstperspectief Binnenstad Groningen 2035. Eric (voorzitter) en Nynke (centrumcoördinator) vertellen over uitdagingen, kansen en de plannen voor de toekomst.
Verslag

De binnenstad van Leiden is één van de grootste werkgevers van gemeente Leiden

Praktijkvoorbeeld uit het werkboek. Organisatiemodellen ‘Langetermijndoeners’ en ‘De Koepelregisseurs’. Door Rupert Parker Brady De binnenstad van Leiden is één van…
Verslag

De levendige binnenstad

Rupert Parker Brady (Retaildeskundige / voorzitter Aanjaagteam Binnenstad Leiden) was gesprekleider van de paneldiscussie ‘De levendige binnenstad’ tijdens het congres ‘Welkom in de nieuwe binnenstad’. Blik met Rupert terug op deze paneldiscussie.
Artikel

Leiden is de nieuwe binnenstad

In 2021 is Leiden uitgeroepen tot Finalist van de verkiezing Beste Binnenstad van Nederland. De komende drie jaar mag Leiden deze titel met trots uitdragen. Leiden is gastheer van het DNWS jaarcongres ‘Welkom in de nieuwe binnenstad’ op 14 april. Rupert Parker Brady, voorzitter Aanjaagteam Binnenstad Leiden, legt uit wat Leiden zo uniek maakt.

Delen: